Liškové šaty

Internet se mě snažil přesvědčit, že rozhodně potřebuju nové šaty. A nalezení látky byla poslední kapka. Byla jsem přesvědčena. 

Konkrétně mě na tenhle nápad přivedlo video od Mariah Pattie, které jsem taky hodně využila jako návod. 


Měla jsem svojí látku s liškama a prvním krokem byl střih. Využila jsem jeden, co mám ve svých zásobách, udělala si pokusný top a po pár upravách topu a následně i střihu jsem se dala do přidání sukně. 

Tu jsem si zvolila 1/2 kruhovou. 

Moje látka je bavlněný satén, není tedy téměř vůbec pružná. To se překvapivě projevilo jen v oblasti rukávů, které jsem dělala nadvakrát. 

Nejprve jsem ale vytvořila celé tělo šatů. Sešila přední boční panely s kapsamy a pak sešila všechny dlouhé panely těla. 


Následovalo vložení zipu, sešití ramen a modlení se, aby všechno sedělo. Sedělo. Hrozně pěkně. 

V tu chvíli bylo potřeba vyřešit rukávy. Chtěla jsem je trochu nabírané a za tímto účelem jsem si našla náhodný návod na pinterestu. Rukávy udělala, přišila, zjistila, že jsou na můj vkus moc úzké a musela udělat nový střih. 

Druhý pokus už byl zásadně lepší, ale stejně bych snesla širší. Nu což.


Posledním krokem byl límeček. Nejprve jsem si upravila linii výstřihu podle představ a pak tuhle křivku přenesla na střihový papír. Tam jsem si límeček načrtla, vystřihla, sešila, otočila naruby a skoro dostala infarkt, že to nevychází. Vyšlo. Velmi překvapivě. 

A pak už jsem stačilo začistit okraje a vzít šaty poprvý do světa ^^

Komentáře